Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.07.2012 01:05 - И още малко за рекламата, маркетинга и PR в туризма
Автор: evgeniatodorova Категория: Политика   
Прочетен: 2799 Коментари: 0 Гласове:
3

Последна промяна: 25.07.2012 01:11


България рекламира своите туристически продукти на странни места.
Общата сума за рекламни кампании по ОП е на стойност 20.5 млн. лв, като от тях 6.91 мнл.лв са за рекламни кампании в Германия, Великобритания и Русия.Ето това са странните места.И в трите държави България е много добре позната като туристическа дестинация. Защо да рекламираме на място където сме добре познати? Това се прави, ако има нов продукт, ако погледнем на българския туризъм,като на продукт, то няма да намерим нещо с което той да е нов,поне не от положителната му страна.
Летните курорти са си на мястото,презастроени, зимните ни курорти и те са на мястото си, като разграден двор са.
Хотели в изобиие, не можем да изненадаме туриста, с някакво подобрено качество на услугата.
Дори и в ценово отношение не можем да кажем , че имаме драстична промяна, има договори с цени които не са помръднали в последните 10-12 г.
България има дългогодишни традиции по отношение на туризма и в трите държави, в Русия и екс съветските републики, дори от преди демокрацията.
В Германия сме толкова популярни, че в недалечната 2006-2007 година, съществуваха, няколко немски сайта чиято основна цел, на принципа на форумите по преживяно, единствената им цел беше , да информират и дават безплатни съвети,как немските турсти да спестят от почивки в България.Някой бяха толкова нагли, че дори имаше идеи как да се изкарат пари от почивка в България.Но не са виновни немците, а ние сме си виновни, защото при тях има ясни правила и когато не се спазват, виновниците плащат неустойки, в случая немските туроператори, които обаче си ги удържат от българските хотелиери, защото е по тяхна вина.
И може би това е причината сега, да рекламираме продукта български туризъм, защото сме изгубили значителен процент от този пазерен дял.
Със средствата от 6.91 млн.лв, инвестирани за реклама в Германия, Великобритания и Русия, МИЕТ има очакването да повиши заетостта по българските курорти с 5,5 %, ако това е план максимум, единственото което мога да кажа, че виждам само симулиране на дейност чрез харчене на пари.
Между другото договорите по тези проекти са подписани преди 4 години през 2008 г, какво точно се е случвало през този период можем само да гадем, но със сигорност сме реализирали една голяма загуба.
В маркетинга има един широко заспространен метод за излесдване и анализи, така нареченият : Strengths - силни страни
Weaknesses-
слаби страни
Opportunities -
възможности
Threats
- заплахи

  По статистически данни на МИЕТ
Броят на чуждестранните туристи, посетили България
за периода януари-декември 2011 г. е с 4.6% повече спрямо същия период на 2010 г.
Увеличение от 6.1% при посещенията с цел почивка и ваканция,
както и в посещенията с цел бизнес с 4.1 % и посещенията с цел гостуване с 0.5%.
Приходите от международен туризъм през месец декември 2011 г . възлизат на
2 852,39 млн. евро, което е с 3,8 % повече в сравнение със същия период на 2010 г.
Къде е връзката между SWOT  анализа и статистическите данни, няма да ви карам да гадаете, тя се нарича ВЪЗМОЖНОСТИ   уви печално пропуснати. Първа пропусната възможност - летен сезон 2011, е белязан с един много ключов момент,събитията в Египет и Тунис.Целия летен сезон беше канселиран, това са милионни туристи, на които обаче се зарадваха Турция и Испания.
Какво е трябвало да се направи, да се отчете този факт и да стартира рекламната кампания поне с година по-рано.Тези 4,6 % ръст за 2011, при тези обстоятелства на международния туристически пазар, могат да бъдат наречени плах опит са пристъпване или прохождане, но в никакъв случай скок.

Втора пропусната възможност - пак е свързана с политика, този път няма нищо общо с арабската пролет, а е направо под носа ни.Финансовия колапс на Гърция е заплаха /Threats/, за гърците но беше възможност  /Opportunities/ за България.Ще изчакаме статистиката за текущата година, но едва ли ще сме белязи колосален напредък.Нещо повече за периода януари-април 2012 г има спад с 1,4 %, като прибавим и щетите от събието в Бургас,запазвам мълчание.
Както и да го погледна колкото и да ми се иска да греша, цифрите са си цифри.
За 2011 г, България е била посетена от 700 062 немски туристи по-малко  в срванение с предходната година,пак на тази база англичаните са били 284 882 туриста по-малко.
Един малък плюс руските турист бележат значителен скок с около 20 %, но и това погледнто за един по дълъг период не е ръст, защото руснаците бяха първата вълна международни туристи, които спряха да посещават курортите ни и повярвайте ми главната причина не е визовия режим, просто средиземноморските ривиери много бързо адаптираха туристическите ти си продукти, за да покрият желанията на братушките,докато ние тук им сваляхме по три кожи, още от летищата.
В таз късна доба, много се разписах, но преди да приклюа ще ви изнеса още един интересен факт.

Министерство на икономиката, енергетиката и туризма

Обявява конкурс за длъжностите

"Старши експерт" в дирекция "Маркетинг, реклама и информация в туризма" с основна заплата забележете ДО 581.00 лв
От този човек зависи маркетинга и рекламата в краткосрочен и дългосрочен план, а заплатата му е като на администратор в четиризвезден хотел.И нека коментиращите, не ме атакуват с ДМС, бонуси и прочее добавки и надбавки, защото при почти 3 милиарда приход от туризъм и почти 1 милиард разход, което прави чиста пара около 2 милиарда, МИЕТ не може да си позволи да плати достойно труда на човека от който зависят продажбите на най-важният отрасъл в икономиката?!Мога да кажа само едно, каквато ви е заплатата такава ви е маркетинговата стратегия.



Тагове:   политика,   маркетинг,   туризъм,   PR,   статя,


Гласувай:
3



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: evgeniatodorova
Категория: Политика
Прочетен: 174588
Постинги: 19
Коментари: 83
Гласове: 180
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930